تاریخ انتشار : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۰۸
کد خبر : 949

شربتدار خبر داد

درآمدزایی شهرداری مهدیشهر به یکهزار و ۲۵۰ میلیارد ریال رسید

درآمدزایی شهرداری مهدیشهر به یکهزار و ۲۵۰ میلیارد ریال رسید
شهردار مهدیشهر با بیان اینکه اعتبار مصوب این نهاد سال ۱۴۰۲ حدود ۸۱۰ میلیارد ریال بود، گفت: ۱۵۰ درصد اعتبار مصوب شهرداری برابر با یکهزار و ۲۵۰ میلیارد ریال مربوط به سال گذشته محقق شد.

شربتدار  در نشست خبری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مهدیشهر با اصحاب رسانه در سالن همایش شهرداری افزود: یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شهرداری مهدیشهر در سال ۱۴۰۳ است.

وی با اشاره به رونق ساخت و ساز در مهدیشهر، ادامه داد: ۱۱۰ پروانه ساخت سال ۱۴۰۲، ۳۷ مورد در ۱۴۰۱ و ۳۵ مورد در ۱۴۰۰ در این شهر صادر شد.

این مسوول ابراز کرد: رونق ساخت و ساز در زمینه درآمدزایی و تامین اعتبارات برای شهرداری مهدیشهر کمک کننده و این رویکرد در مدیریت شهری مدنظر است.

شهردار مهدیشهر گفت: انجام عکس‌برداری هوایی و ایجاد زیرساخت سامانه اطلاعات جغرافیایی به منظور برنامه‌ریزی کلان و توسعه شهری در سالجاری مدنظر این نهاد است.

وی اضافه کرد: احداث آرامستان و ساخت غسالخانه مهدیشهر در دست اجراست و تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شد و در هفته آینده غسالخانه آرامستان جدید به‌بهره‌برداری می‌رسد.

این مسوول اظهار کرد: برای تعریض خیابان امام خمینی(ره) این شهر با تعدادی از مالکان توافق و تملک انجام شد، اما اجرای کامل طرح نیازمند زمان، اعتبار و تامین زمین است که برای الحاق زمین به محدوده شهری قول‌هایی گرفته شد و طی چند ماه آینده محقق می‌شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در زمینه مرمت مشارکتی بناهای تاریخی، افزود: میزان مشارکت متولی بناهای تاریخی با شهرداری مهدیشهر در راستای احیای این بناها در حد انتظار و طبق توافق نیست.

 

رویکردهای مختلف مدیریت شهری مهدیشهر

 

وی ادامه داد: زمینی در شهمیرزاد سال ۱۳۳۶ توسط شهرداری مهدیشهر خریداری شده بود که طی این سال‌ها تعیین تکلیف نشده بود و اکنون در دستگاه قضایی با ارایه مستندات موجود در مرحله نخست مالکیت سه و نیم هکتار به نام شهرداری مهدیشهر پذیرفته شد که بازگشت مالکیت این زمین منبع اعتباری ارزشمندی برای شهرداری خواهد بود.

این مسوول تاکید کرد: احیای بافت‌تاریخی، تقویت زیرساخت‌های گردشگری و آغاز عملیات ساخت گذر فرهنگی طی روزهای آینده از اولویت‌های شهرداری مهدیشهر است.

شهردار مهدیشهر بیان کرد: تدوین طرح جامع بافت تاریخی و گردشگری در راستای برنامه توسعه پنج ساله مهدیشهر با چشم‌انداز ۲۰ ساله از موارد در دستور کار شهرداری این شهر است. احداث زمین اسکیت و تنیس، برگزاری جشنواره «حاصَل» از بیست و نهم تا سی‌ و یکم شهریور از دیگر برنامه‌های شهرداری مهدیشهر در ۱۴۰۳ است.

 

انتهای خبر/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این هفته مهدی شهر چه خبره؟ تبلیغات
تبلیغات