تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۵:۴۳
کد خبر : 891

به مناسبت روز شهید

رونمایی از دیوارنگاره بدرقه شهید در مهدیشهر

رونمایی از دیوارنگاره بدرقه شهید در مهدیشهر
همزمان با روز بزرگداشت شهدا، از دیوارنگاره عکس مادر شهید ذوالفقار تورانیان در حال بدرقه فرزندش در میدان نماز مهدیشهر رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نیزوا  به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️ شهردار مهدیشهر گفت: یکی از عکس‌های معروف دوران دفاع مقدس صحنه بدرقه و زیر قرآن گذراندن و وداع مادر شهیدان تورانیان با فرزند دوم خود در سال ۱۳۶۶ است .

 

علیرضا شربتدار افزود : به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دیوارنگاره‌ای به وسعت ۲۴۰ متر مربع از این تصویر بر دیوار یکی از ساختمان‌های مشرف به میدان نماز که در مسیر تردد مسافران نوروزی نیز قرار دارد با هنرمندی الیاس یوسفی از نقاشان صاحب سبک کشور در زمینه نقش نگاره چهره شهدا طراحی و ترسیم شده است.

به گفته شربتدار ، برای طراحی و اجرای این اثر هنری ۳ ماه زمان صرف شده است و آئین رسمی رونمایی این دیوار نگاره با حضور جمعی از مسئولان شهرستان و خانواده شهدا برگزار شد.

شهید علی اکبر تورانیان متولد مرداد ۱۳۴۴ در مرداد ماه سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۳ و شهید ذوالفقار تورانیان متولد آبان ۱۳۴۸ در آبان ماه سال ۱۳۶۶ در منطقه ماووت عراق و هر دو برادر در سن ۱۸ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

لیلی کسائیان مادر شهیدان تورانیان در فروردین سال ۹۷ به فرزندان شهیدش پیوست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این هفته مهدی شهر چه خبره؟ تبلیغات
تبلیغات