تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۴:۳۹
کد خبر : 885

رئیس کل دادگستری سمنان:

مشکلات منطقه دربند مهدیشهر در مسیر ساماندهی وضعیت کاربری اراضی زراعی برطرف شود

مشکلات منطقه دربند مهدیشهر در مسیر ساماندهی وضعیت کاربری اراضی زراعی برطرف شود
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: در موضوع ساماندهی وضعیت اختلافات موجود پیرامون اراضی ملی و مستثتیّات منطقه دربند مهدیشهر نهاد‌های مسئول پیگیری‌های قانونی را در دستور کار قرار دهند تا چالش‌های پیشروی هموار شود.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی نیزوا  به نقل از خبرگزاری میزان سومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی سال جاری با دستور کار بررسی اختلاف مطروحه پیرامون اراضی ملی و مستثنیّات منطقه دربند مهدیشهر با حضور رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان و مسئولان قضایی، اجرایی، امنیتی و انتظامی استان سمنان و شهرستان مهدیشهر در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد.

 

محمد جعفر عبدالهی در این نشست گفت: در موضوع ساماندهی وضعیت اختلافات موجود پیرامون اراضی ملی و مستثتیّات منطقه دربند مهدیشهر نهاد‌های مسئول پیگیری‌های قانونی را در دستور کار قرار دهند تا چالش‌های پیشروی هموار شود.

 

وی افزود: نظارت و ساماندهی اراضی دربند در قالب کارگروهی متشکل از نهاد‌های قضایی، اجرایی، امنیتی و انتظامی با رویکرد فراهم سازی زیر ساخت‌های هوشمندانه و سنجیده در منطقه به منظور رفع مشکلات و چالش‌ها بر مدار قانون و البته با سرعت مناسب انجام می‌شود تا از وقوع تصرفات بیشتر جلوگیری به عمل آید.

 

عبدالهی تصریح کرد: در راستای پیشگیری از وقوع تصرفات غیر قانونی بعدی، این کارگروه مکلف است با برگزاری جلسات مثمر ثمر و تدوین طرحی جامع، برآیند ساماندهی اراضی متصرفی را چاره اندیشی کرده و به دور از رفتار‌های شتاب زده؛ ساماندهی، حفاظت و حراست صحیح از اراضی را پیگیری کند.

 

رئیس کل دادگستری استان سمنان خاطرنشان کرد: شاکله و اساس این کارگروه حفظ وضعیت موجود در اراضی کشاورزی، زراعی و باغات است. قرار نیست رفاه اجتماعی مردم تحت تاثیر تبدیل کاربری‌های گردشگری به فضای مسکونی و شهری قرار گیرد.

 

وی اضافه کرد: ساماندهی به نفع مردم رقم می‌خورد و تا جایی که امکان قانونی وجود داشته باشد در مسیر مساعدت و همیاری مطالبات مردمی گام برداشته می‌شود تا مسائل و مشکلات عامه فیصله یابد.

 

رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه هشدار داد: در مسیر ساماندهی اراضی منطقه دربند مهدیشهر، زنگ خطر برخورد قانونی با دلالان و سودجویان به صدا درآمده است و قطعاً با متعرضین به حقوق عمومی برابر موازین قانونی رفتار خواهد شد.

 

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این هفته مهدی شهر چه خبره؟ تبلیغات
تبلیغات