تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۶:۱۲
کد خبر : 874

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان سمنان:

رودبارک غنی‌ترین زیستگاه‌ مرال است

رودبارک غنی‌ترین زیستگاه‌ مرال است
ظاهری گفت: گوزن قرمز یا مرال از جمله گونه‌های با ارزش جنگل‌های هیرکانی است که در زیستگاه جنگلی رودبارک در شهمیرزاد است.

بهرام‌علی ظاهری مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان سمنان گفت: یکی از بهترین جمعیت‌های مرال در کشور در رودبارک استان سمنان است. وجود امنیت و حفاظت در این زیستگاه سبب شده که جمعیت بسیار خوبی از این گونه در خطر انقراض و حمایت‌شده در استان داشته باشیم، جمعیتی که شاید نتوان کیفیت و غنای آن را در زیستگاه‌های شمال کشور دید که از مهمترین زیستگاه‌های این گونه است.

 

وی با بیان اینکه مرال یکی از گونه‌های با ارزش و حمایت‌شده در کشور است، ادامه داد: گونه زیبای گوزن قرمز یا مرال از جمله گونه‌های با ارزش جنگل‌های هیرکانی است که در برخی زیستگاه‌های جنگلی کشور و از جمله در زیستگاه جنگلی رودبارک در بخش شهمیرزاد هست.

 

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان سمنان بیان کرد: مردم و طبیعت کم‌نظیر زیستگاه‌های این استان، در کنار وجود محیط‌بانانی عاشق سبب شده است که چنین زیستگاه‌های باارزشی در استان سمنان وجود داشته باشد.

 

وی از سمنان به‌عنوان استانی با تنوع زیستی بالا نام برد و گفت: برای درک تنوع زیستی زیستگاه‌های استان همین نکته کافی‌ است که هر هشت گونه گربه‌سان کشور در زیستگاه‌های استان سمنان زندگی می‌کنند.

 

وی یوزپلنگ آسیایی را مهمترین گونه زیستگاه‌های استان سمنان دانست و اظهار کرد: علاوه بر یوزپلنگ آسیایی که زیستگاه‌های استان سمنان مهمترین و زیباترین زیستگاه‌های این گونه در کشورند، هفت گربه‌سان دیگر شامل پلنگ ایرانی، گربه پالاس، گربه شنی، کاراکال، گربه جنگلی، سیاه‌گوش و گربه جنگلی نیز در زیستگاه‌های استان سمنان هستند. کمتر استانی چنین پتانسیل و گوناگونی و تنوع زیستی دارد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این هفته مهدی شهر چه خبره؟ تبلیغات
تبلیغات