تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۳:۵۴
کد خبر : 662

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان:

5 هزار ویژه برنامه دهه‌ فجر اجرا می‌شود

5 هزار ویژه برنامه دهه‌ فجر اجرا می‌شود
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: اجرای بیش از ۵ هزار برنامه متنوع به مناسبت دهه فجر توسط کمیته‌های ۲۲ گانه در سطح استان سمنان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ نشست خبری رئیس ستاد دهه فجر استان سمنان به مناسبت دهه فجر با اصحاب رسانه و فضای مجازی به میزبانی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی و حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش و مسئول کمیته امور مساجد استان برگزار شد.

۵ هزار برنامه متنوع توسط کمیته‌های ۲۲ گانه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس خرمیان در جمع  اصحاب رسانه گفت: از دو ماه گذشته کمیته‌های ۲۲ گانه استان تشکیل شده  که این جلسات با حضور هیئت اندیشه‌ورز و کمیته‌های ستاد دهه فجر جهت بررسی برنامه‌های پیشنهادی جدید و پیشنهادهای سال‌های پیش تشکیل و پس از تصویب، برنامه‌های شاخص تعیین و به‌صورت مکتوب به ادارات مربوطه ابلاغ شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ مسجد جهت برگزاری برنامه‌های دهه فجر در حال فعالیت هستند به‌گونه‌ای که برخی مساجد این برنامه‌ها را زودتر از موعد مقرر آغاز کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: هدف مهم برنامه‌های دهه فجر سال جاری برگزاری برنامه‌ها باتوجه‌به نیاز منطقه است و کلیه برنامه‌ها با معماری و مدیریت جوانان انجام خواهد شد و بیش از ۵ هزار برنامه متنوع توسط کمیته‌های ۲۲ گانه در سطح استان سمنان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: روز پنج‌شنبه روز ورود به دهه فجر خواهد بود که ساعت ۷:۳۰ دقیقه در امام زاده یحیی سمنان برنامه زنگ آغازین انقلاب با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار سمنان نواخته خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در این ایام برگزاری نشست گزارشی در صداوسیما، مستند پیش‌کسوتان انقلاب و سه نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، نمایشگاه دستاوردهای علمی انقلاب و دستاوردهای نظامی انقلاب در این ایام برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خرمیان اظهار کرد: تمام شهرداری‌ها موظف هستند از ۱۹ بهمن‌ماه مصادف با میلاد رسول مکرم اسلام تا ۲۲ بهمن‌ماه برنامه‌های شاد و متنوعی را در سطح شهر برگزار کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان در پایان حضور نماینده جبهه مقاومت و ایرانیان مقیم خارج از کشور در برنامه‌های دهه فجر را به‌عنوان برنامه‌های شاخص در این ایام عنوان کرد.

یک هزار و ۲۰۰ برنامه در دست اقدام

سید جمال وزیری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک و گرامی داشت ایام‌الله دهه فجر گفت: به هر کدام از کمیته‌های دهه فجر مسئولیت‌هایی محول شده است که کمیته آموزش‌وپرورش نیز یکی از کمیته‌های پویا و فعال متشکل از کمیته‌های ۲۲ گانه استان سمنان است.

مدیرکل آموزش پرورش استان سمنان تصریح کرد: آموزش‌وپرورش به دلیل دارابودن نیروی انسانی بیشتر و در اختیار داشتن دانش‌آموزان برای آموزش از سهم بسزایی در تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران و پیروزی انقلاب اسلامی برخوردار است.

وزیری خاطرنشان کرد: از زمان تشکیل کمیته‌ها جلسات متعددی با اعضای معاونین اداره کل آموزش‌وپرورش برگزار شده است و دو جلسه اختصاصی با رؤسای شهرستان‌ها و مناطق صورت پذیرفته است که در این جلسات نکات لازم جهت برگزاری مراسم از به‌صورت یکپارچه و منظم مطرح شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در حوزه آموزش‌وپرورش یک هزار و ۲۰۰ برنامه در این ایام در دست اقدام است که باتوجه‌به شعار و اهداف آموزش پرورش مبنی بر هر دانش‌آموز یک نقش و یک مهارت در برگزاری مراسم از باید دانش‌آموزان محور قرار گرفته و در این راستا جهاد تبیین صورت گیرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش در رابطه با برنامه‌های شاخص در این ایام اظهار کرد: به‌صورت کشوری و ملی امروز ۱۱ بهمن‌ماه زنگ انقلاب در یک‌ هزار و ۱۹۸ مدرسه به صدا در آمد و برنامه‌های متنوع و متفاوتی در این ایام برگزار خواهد شد.

وزیری دررابطه‌با برنامه‌های این ایام اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های شاد، جشن تکلیف سیاسی، برپایی نمایشگاه نقاشی و هنرهای دستی از دستاوردهای نظام، کاشت نهال به یاد شهدای حادثه تروریستی کرمان و شهدای دانش‌آموز، تجلیل از ۴ هزار زنان و دختران تأثیرگذار از جمله این برنامه‌ها است.

وی در ادامه برنامه‌ها اظهار کرد: برگزاری کارگاه آموزشی جهاد تبیین حجاب و عفاف برای بیش از ۳ هزار نفر دانش‌آموز، برنامه چشمه‌های ناب، برگزاری اردوهای پیشرفت، انواع جشنواره‌های سرود، محفل انس با قرآن و برگزاری یک‌هزار و ۲۰۰ جشن در مدارس و مساجد از جمله برنامه‌های این ایام می‌توان عنوان کرد.

پویش هر مسجد یک خدمت در هر محله

محمدامین حقیقت در ادامه نشست با اصحاب رسانه ضمن بیان برنامه‌های در دست اقدام گفت: مساجد به‌عنوان خواستگاه انقلاب محسوب می‌شود و از بستر مساجد انقلاب شکل‌گرفته است؛ بنابراین مساجد دارای تکالیفی است که حضور مردم و نمازگزاران در این تکلیف دوچندان می‌توان بیان کرد.

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تصریح کرد: در راستای برگزاری برنامه‌های در دست اقدام ۲۰ جلسه برگزار شده است و ۳۰ عنوان برنامه در مساجد لحاظ شده است که از جمله این برنامه‌ها بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی از زبان نوجوانان در قالب مسابقه است.

وی در ادامه برنامه‌های این ایام افزود: برگزاری مسابقات قصه‌گویی و قصه‌سازی با موضوع انقلاب، پاسخ به شبهات انتخاباتی نوجوانان و جوانان، بیان خاطره‌های انقلاب توسط پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و پویش هر خانه یک مسجد از برنامه‌های این ایام است.

حقیقت در ادامه برنامه‌ها تصریح کرد: پویش هر مسجد یک خدمت در هر محله باتوجه‌به حوزه‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی با کمک گروه‌های جهادی و خادم‌یاران رضوی در دست اقدام است.

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان اظهار کرد: پخش کلیپ‌های کوتاه از دستاوردهای نظام، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا، اکران فیلم‌های روز در پرده مساجد، برگزاری مراسم شب خاطره، اردوی راهیان پیشرفت برای نمازگزاران و اعضای محله، برگزاری نشست‌های تبیینی، مسابقات کتاب‌خوانی، برگزاری میز خدمت و جشن بهار انقلاب از جمله برنامه‌های دهه فجر خواهد بود.

انتهای خبر/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این هفته مهدی شهر چه خبره؟ تبلیغات
تبلیغات