تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۳:۴۸
کد خبر : 657

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:

27 واحد صنعتی و معدنی افتتاح می‌شود

27 واحد صنعتی و معدنی افتتاح می‌شود
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت:27 واحد صنعتی و معدنی در ایام الله دهه فجر با اعتبار بالغ بر 36 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهربرداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، یادگار احمدی در نشست خبری بعدازظهر امروز با اصحاب رسانه که در سالن همایش اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان برگزار شد، گفت: 27 واحد صنعتی و معدنی در ایام الله دهه  فجر با اعتبار بالغ بر 36 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهربرداری می‌رسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در ادامه افزود: با افتتاح این طرح‌ها برای یک هزار و 700 نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

این مقام مسئول از رشد 34درصدی ارزش دلاری صادرات در استان سمنان با وجود شرایط سخت و تحریم‌ها در سال جاری خبر داد و گفت:290 هزار تن صادرات از گمرکات استان سمنان به ارزش ریالی 120میلیون دلار انجام گرفته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: استان سمنان به لحاظ‌داشتن واحدهای صنعتی و معدنی فراوان قابلیت صادرات بسیار بیشتر را دارد و هدف‌گذاری یک‌میلیارددلاری صادرات در صورت حل‌شدن موانع امکان‌پذیر است.

بنا به گفته احمدی تراز تجاری استان سمنان بر اساس آمارها مثبت گزارش شده اما متأسفانه برخی کالاها از طریق استان‌های دیگر ارسال می‌شوند که اگر این معضل حل شود و تمامی کالاهای تولیدی استان از طریق گمرکات استان سمنان صادر شود تراز تجاری افزایش چشمگیری خواهد داشت.

این مقام مسئول از رشد واردات در استان سمنان خبر داد و افزود: رشد واردات همیشه شاخص منفی قلمداد نمی‌شود؛ بلکه نشان‌دهنده فعال‌بودن واحدهای تولیدی است و منطقه ویژه اقتصادی در گرمسار در ارتقاء این شاخص بسیار تأثیرگذار بوده و میزان واردات استان سمنان طی سال جاری 197 مییلون دلار بوده است.

این مقام مسئول از راه‌اندازی 98 واحد صنعتی راکد در دولت سیزدهم خبر داد و اذعان داشت: با راه اندازی این تعداد واحد راکد برای بیش از دو هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

احمدی از کمبود نقدینگی در استان سمنان گلایه کرد و گفت: 400 واحد صنعتی در سطح استان سمنان بیش از 50 درصد رشد داتشه که برای تکیل آنها نیاز به نقدیینگی است در حالیکه متاسفانه بسیاری از شرکتها گردش مالی آنها در تهران است و بانک‌ها نیز توان پرداخت وام را ندارند که اگر این معضل حل شود فرصت اشتغال‌زایی خوبی در استان فراهم می‌شود.

انتهای خبر/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این هفته مهدی شهر چه خبره؟ تبلیغات
تبلیغات