تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۳۹
کد خبر : 593

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان:

مرتضی

روایت پیشرفت با رویکرد امید آفرینی برپا می‌شود

روایت پیشرفت با رویکرد امید آفرینی برپا می‌شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت:نمایشگاه خدمات کسب‌وکار و روایت پیشرفت از ۱۴ الی۱۶ بهمن ماه در محل نمایشگاه دائمی استان سمنان به جهت امید آفرینی و افزایش روحیه نشاط اجتماعی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، محمدرضا صادقی در نشست خبری پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص پیشرفت‌های اقتصادی استان سمنان طی دو سال گذشته گفت: استان سمنان در سال گذشته با احتساب نفت رتبه سوم اقتصادی را در کشور به دست آورده و بدون احتساب نفت رتبه اول را در کشور به دست آورده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در ادامه افزود: در شاخص بیکاری نیز استان سمنان در پاییز امسال ۵.۸ بوده در حالیکه این شاخص در کشور ۷.۶ بوده و تقریبا ۱.۸ پایین تر از میزان بیکاری در کشور است.

بنا به گفته صادقی، استان سمنان در ایجاد اشتغال و راستی‌آزمایی همواره جزو سه استان برتر کشور بودیم و نوعاً بالای ۱۵۰ درصد تعهد اشتغال هرسال به واسطه توسعه و رشد صنعتی و معدنی و کشاورزی در استان محقق شده است.

این مقام مسئول از توجه دولت سیزدهم به انرژی‌های پاک و خورشیدی خبر داد و افزود: امروز ۲۸۶ نیروگاه خورشیدی خرد در سطح استان ایجاد شده و با رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته ۲۶ مگابایت برق تولید می کنند و ۱۸ نیورگاه دیگر توسط بخش خصوصی در حال احداث است.

وی در خصوص اقدامات انجام‌گرفته در حوزه اقتصاد دیجیتال گفت: حدود ۱۴ خوشه و زنجیزه ارزش و راهبری استانی تعریف شده و ذیل ان خوشهای متعدد ایجاد شده و جزو وعده هایی است که محقق شده و تکمیل زنجیزه نیز انجام خواهد شد.

این مقام مسئول از افزایش صادرات در استان سمنان طی ۷ماهه سال جاری خبر داد و افزود: ارزش دلاری صادرات ۱۷ درصد و ارزش وزنی ۶ درصد رشد داشته که نشان دهده صادرات استان از خام فروشی به سمت محصولات فراوری شده است.

بنا به گفته صادقی نمایشگاه خدمات کسب‌وکار و روایت پیشرفت از ۱۴ الی۱۶ بهمن ماه در محل نمایشگاه دائمی استان سمنان به جهت امید آفرینی و افزایش روحیه نشاط اجتماعی برگزار و ۱۰۰غرفه با حضور ۴۴ دستگاه اجرایی در این نمایشگاه حاضر می شوند.

این مقام مسئول همچنین از راه‌اندازی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی از ۱۷ الی ۲۷ بهمن ماه سال جاری خبر داد و افزود: تلاش می شود تا موعد انتخابات همچنان نمایشگاه‌های‌عرضه مستقیم جهت افزایش روحیه و نشاط اجتماعی در سطح استان ایجاد شود.

انتهای خبر/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این هفته مهدی شهر چه خبره؟ تبلیغات
تبلیغات