تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۶:۱۷
کد خبر : 1011

تکنولوژی در خدمت محیط زیست

استفاده از پهپادها در دستگیری شکارچیان غیرمجاز در شهمیرزاد

استفاده از پهپادها در دستگیری شکارچیان غیرمجاز در شهمیرزاد
یگان حفاظت محیط زیست استان سمنان با بهره‌گیری از فناوری پهپادی، سه شکارچی غیرمجاز را در منطقه حفاظت‌شده قرق اختصاصی جاشلوبار شناسایی و دستگیر کرد.

در تاریخ ۲۰ خرداد، یگان حفاظت محیط زیست استان سمنان با بهره‌گیری از سیستم‌های پهبادی و رصد آنلاین، موفق به شناسایی و دستگیری سه شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت‌شده قرق اختصاصی جاشلوبار بخش شهمیرزاد شد. این عملیات در راستای تقویت حفاظت دیجیتال وکمک به مامورین در حفاظت از منابع طبیعی و میراث زیستی کشورانجام گرفت.

با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و کنترل از راه دور، محیط‌بانان توانستند متخلفینی را که به شکار یک راس میش وحشی اقدام کرده بودند، شناسایی کنند.در این عملیات، علاوه بر دستگیری متهمین، لاشه میش وحشی، اسلحه غیرمجاز، فشنگ و ادوات شکار نیز کشف و ضبط شد.

 

این اقدام نشان‌دهنده تعهد اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان به استفاده از فناوری‌های نوین برای حفاظت از محیط زیست است.همچنین، این سیستم‌های پهبادی و رصد آنلاین به عنوان بخشی از یادگار رئیس جمهوری شهید ایران اسلامی، ابراهیم رئیسی، درتمامی مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان سمنان مستقر شده‌اندتا به محیط‌بانان درحفاظت از انفال الهی کمک کنند.

انتهای خبر/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این هفته مهدی شهر چه خبره؟ تبلیغات
تبلیغات