تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۰۰
کد خبر : 1189

همایش وقف و رسانه در مجموعه تاریخی خیل خان مهدیشهر برگزار شد

نقش برجسته رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف و افزایش کمک‌های مردمی

نقش برجسته رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف و افزایش کمک‌های مردمی
در همایش وقف و رسانه که در مجموعه تاریخی خیل خان مهدیشهر برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، بر نقش برجسته رسانه‌ها در افزایش کمک‌های مردمی تأکید کرد. وی از اجرای ۳۰ پروژه سرمایه‌گذاری جدید در حوزه موقوفات استان با ارزش بالغ بر ۵۴۰ میلیارد تومان خبر داد و اعلام کرد که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، حداقل ۹۰ میلیارد تومان به درآمد موقوفات افزوده خواهد شد.

در همایش وقف و رسانه که در مجموعه تاریخی خیل خان مهدیشهر برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، بر نقش برجسته رسانه‌ها در افزایش کمک‌های مردمی تأکید کرد. وی اعلام کرد که ۳۰ پروژه سرمایه‌گذاری جدید در حوزه موقوفات استان با ارزش بالغ بر ۵۴۰ میلیارد تومان در حال اجراست که پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی دارند و با بهره‌برداری از آن‌ها، حداقل ۹۰ میلیارد تومان به درآمد موقوفات استان افزوده خواهد شد.

علیزاده همچنین از کمک ۱۹ میلیارد تومانی مردم استان به بقاع متبرکه خبر داد و افزود که عملیات مرمت، تعمیر، بهسازی و توسعه در ۲۹ بقعه متبرکه استان با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان انجام شده است. وی تأکید کرد که اداره کل میراث فرهنگی استان از همکاری‌های اداره کل اوقاف در مرمت اوقاف تاریخی تقدیر کرده است.

در این همایش، عباس لهراسبی، مدیرکل روابط عمومی و روابط بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، بر اهمیت عکس به عنوان یک اثر هنری در جذب مخاطب و ماندگاری کارها تأکید کرد و از برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع جبهه مقاومت و مردم مظلوم غزه خبر داد.

حجت‌الاسلام ابوذر عامری، امام جمعه درجزین، نیز در این نشست بر ضرورت همراهی رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف و ترغیب واقفان به وقف متناسب با نیازهای روز جامعه تأکید کرد.

در پایان این همایش، از اهالی رسانه و مطبوعات استان سمنان تجلیل شد و تور رسانه‌ای بازدید از موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان مهدیشهر با هدف معرفی خدمات و دستاوردهای اصحاب وقف برگزار شد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این هفته مهدی شهر چه خبره؟ تبلیغات
تبلیغات