تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
کد خبر : 1179

جشنواره ملی «حاصَل» در مهدیشهر

نمایش ظرفیت‌های گردشگری و تولیدات عشایری

نمایش ظرفیت‌های گردشگری و تولیدات عشایری
ایل سنگسر در شهرستان مهدیشهر، استان سمنان، با برگزاری دومین جشنواره ملی «حاصَل» از ۲۹ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳، به معرفی دستاوردها و تولیدات عشایر و توسعه گردشگری می‌پردازد. این رویداد با حضور مسئولان دولتی و برپایی ۸۰ غرفه صنایع‌دستی، ۱۲ سیاه چادر و نمایشگاه فرش خودرنگ، ظرفیت‌های ایل سنگسر را به نمایش می‌گذارد.

ایل سنگسر در شهرستان مهدیشهر، استان سمنان، با برگزاری دومین جشنواره ملی «حاصَل» به استقبال گردشگران می‌رود. این جشنواره که از ۲۹ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، با هدف معرفی دستاوردها و تولیدات عشایر ایل سنگسر و همچنین توسعه گردشگری در این منطقه برگزار خواهد شد.

 

علیرضا شربت‌دار، شهردار مهدیشهر و دبیر اجرایی جشنواره، اعلام کرد که این رویداد با حضور مسئولان دولتی از جمله وزیر میراث فرهنگی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر ورزش و جوانان و رئیس سازمان عشایری کشور برگزار می‌شود. در این جشنواره ۸۰ غرفه صنایع‌دستی، ۱۲ سیاه چادر و نمایشگاه فرش خودرنگ برپا خواهد شد تا ظرفیت‌های ایل سنگسر به نمایش گذاشته شود.

 

از دیگر بخش‌های جذاب این جشنواره می‌توان به مسابقات بومی محلی، پرواز بادبادک‌ها، نمایش مراحل پخت محصولات لبنی ایل سنگسر و تجلیل از ورزشکاران برتر اشاره کرد. همچنین، حضور گروه‌های فرهنگی از نقاط مختلف کشور و رژه اسب‌ها از دیگر برنامه‌های این رویداد است.

 

شربت‌دار با اشاره به استقبال بیش از ۲۵ هزار نفر در سال گذشته، پیش‌بینی کرد که امسال تعداد گردشگران افزایش یابد و جشنواره بتواند از ۵۰ هزار نفر پذیرایی کند. وی تاکید کرد که معرفی داشته‌ها و فرهنگ غنی ایل سنگسر و عشایر مهدیشهر از جمله اهداف اصلی این رویداد است.

 

این جشنواره با هدف تبدیل مهدیشهر به قطب ملی دامپروری و توسعه گردشگری ایل سنگسر برگزار می‌شود و مسئولان امیدوارند که با حضور مسئولان ارشد دولتی و کشوری، اثرگذاری بیشتری در این زمینه حاصل شود.

 

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این هفته مهدی شهر چه خبره؟ تبلیغات
تبلیغات