تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر : 1159

تأکید امام جمعه مهدیشهر

بر اهداف انقلاب اسلامی و موانع تشکیل دولت اسلامی

بر اهداف انقلاب اسلامی و موانع تشکیل دولت اسلامی
حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدیشهر، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، اهداف عمده انقلاب اسلامی را تشریح کرد و به موانع پیش روی تشکیل دولت اسلامی پرداخت. وی سقوط رژیم ستمشاهی، پیروزی انقلاب اسلامی، تشکیل نظام اسلامی و تنظیم قانون اساسی منطبق بر اصول دینی را از جمله این اهداف برشمرد و بر لزوم تقویت ایمان دولتمردان و باور به ظرفیت‌های درونی کشور تأکید کرد.

 

حجت الاسلام محمد بارانی، امام جمعه مهدیشهر، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به تشریح اهداف انقلاب اسلامی و موانع پیش روی تشکیل دولت اسلامی پرداخت. وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کرد که انقلاب اسلامی اهدافی عمده دارد که از جمله آنها سقوط رژیم ستمشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی با همت مردم است.

 

بارانی افزود: تشکیل نظام اسلامی و تنظیم قانون اساسی منطبق بر اصول دینی و مردم سالاری دینی از دیگر اهداف عمده انقلاب اسلامی بوده است. وی تاکید کرد که هنوز به معنای واقعی دولت اسلامی شکل نگرفته و به دنبال تشکیل آن هستیم، اما این هدف از سقوط پهلوی و شکل‌گیری نظام اسلامی دشوارتر است.

 

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه روش و منش دولتمردان باید اسلامی باشد، گفت: دولت به معنای عام یعنی هر کس که در نظام مسئولیت دارد باید با مشی اسلامی عمل کند. وی افزود: دولت اسلامی یعنی فساد و بی‌اعتنایی به مردم وجود نداشته باشد و کسی که زندگی علوی بر مبنای تقوا، عدالت، پاکدامنی و مجاهدت در راه خدا داشته باشد می‌تواند در این دولت حضور یابد.

 

بارانی همچنین به موانع شکل‌گیری دولت اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی سستی در بینش ایمان اسلامی و انقلابی را به عنوان یکی از موانع یاد می‌کنند. وی تاکید کرد که دولتمردان باید ایمان‌شان را قوی کنند زیرا آنها الگویی برای سایر مردم هستند. عدم باور به ظرفیت‌های درونی کشور نیز از دیگر موانع شکل‌گیری دولت اسلامی است که بارانی به آن اشاره کرد.

 

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این هفته مهدی شهر چه خبره؟ تبلیغات
تبلیغات