تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۶:۴۴
کد خبر : 1152

مرمت مسجد تاریخی میدان شهمیرزاد آغاز شد

مرمت مسجد تاریخی میدان شهمیرزاد آغاز شد
عملیات مرمت مسجد تاریخی میدان شهمیرزاد، یکی از قدیمی‌ترین مساجد این منطقه با بیش از ۴۰۰ سال قدمت، با همکاری شهرداری شهمیرزاد، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدی‌شهر، هیئت‌امنای مسجد و اداره میراث فرهنگی شهرستان مهدی‌شهر آغاز شده است. این پروژه می‌تواند به جذب علاقه‌مندان به گردشگری مذهبی در شهمیرزاد کمک کند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نیزوا  به نقل از میراث آریا، عملیات مرمت مسجد تاریخی میدان شهمیرزاد، یکی از قدیمی‌ترین مساجد این منطقه با بیش از ۴۰۰ سال قدمت، آغاز شده است. این پروژه با همکاری شهرداری شهمیرزاد، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدی‌شهر، هیئت‌امنای مسجد و اداره میراث فرهنگی شهرستان مهدی‌شهر انجام می‌شود.

 

مسجد تاریخی میدان شهمیرزاد که در جنب میدان اصلی این شهر واقع شده، به دلیل فرونشست سقف نیاز به بازسازی داشت. با توجه به سالم بودن ستون‌ها، عملیات آواربرداری و بازسازی سقف تحت نظر کارشناسان میراث فرهنگی استان سمنان در حال انجام است.

 

این پروژه می‌تواند به جذب علاقه‌مندان به گردشگری مذهبی در شهمیرزاد کمک کند و نیاز به بازتعریف گردشگری تعالی‌بخش در این منطقه را برآورده سازد. همکاری نهادهای مرتبط از جمله اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، شهرداری شهمیرزاد و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در این پروژه نقش مهمی ایفا می‌کند.

 

شهمیرزاد، شهر نمونه گردشگری بین‌المللی، در ۵ کیلومتری شمال شهر مهدی‌شهر واقع شده است.

 

انتهای خبر/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این هفته مهدی شهر چه خبره؟ تبلیغات
تبلیغات